شش اشتباه زنان در مقابل مردان

اشتباهاتی که سبب میشوند از همسر خود دور شوید

چقدر درمورد نحوه ی برقرار ارتباط با همسر خود مهارتهایی کسب کرده و به کار میبرید؟آیا از اینکه لطف و محبت شما مسبب نتیجه ی عکس در رفتارهای همسرتان میشود متعجب میشوید؟احساس میکنید چیزهایی که درمورد ارتباط بامردان آموخته اید به شما کمکی نکرده اند؟

برای رفع مشکل در برقراری ارتباط با مردان باید گفت که از طرفی لازم است رفتار مردان را درک کنید و از طرف دیگر در رفتار خود تجدید نظر واقع بینانه داشته باشید.اگر از وضعیت فعلی روابتتان راضی نیستید و به آن اعتراف میکنید این یعنی یک گام از سوی شما به جلو .زیرا که شما این حقیقت را پذیرفته اید که باید اصلاحاتی صورت گیرد.

 

اشتباهات زنان بیشتر از چه نوعی میباشند؟

۱٫خانم ها در اغلب موارد با همسران خود همانند یک کودک خردسال رفتار میکنند و نسبت به آنان رفتاری مادرانه دارند.

۲٫زنان در هنگام ملاقات با مردان عقاید خود را به طور کل فراموش کرده و همینطور خودشان را هم از یاد میبرند و مردان را برتر می دانند.

۳٫خانم ها به قدرت و توانایی های مردان علاقه مندند و این را آشکارا نشان می دهند.

۴٫توانایی های خود را دست کم میگیرند و حتی دراکثر مواقع آن ها را پنهان می کنند و بروز نمیدهند.

۵٫زنان در مواجه شدن با مردها از خودشان ضعف نشان میدهند.

۶آنها هنگامی که از شوهرشان چیزی میخواهند خود را تا حد یک دختر بچه پایین می آورند.

 

بیایید تا نخست درمورد اشتباه اول صحبت کنیم:

تا به حال پیش آمده که به همسر خود بگویید :عزیزم مراقب کیف پولت باش و یا لباس گرم بپوش؟قبض برق را پرداخت کرده ای؟اطلاع داری که مخزن سوختت خالی شده است؟یادت باشد که هنگام برگشتن لباسهایت را از خشکشویی تحویل بگیری.

به طور حتم شماهم از این قبیل اشتباهات داشته و این گونه جملات را به کار برده اید.مخربترین رفتار همین رفتار شماره یک است که برای بسیاری از خانم ها تبدیل به عادت خنده داری شده است. از نظر زنان مردان کودکانی هستند که نیازمند به مادری آنها هستند که این تفکر غلط و اشتباه است.جدی تر از همه چیزها این است که وقتی شما با مردان همانند کودک رفتار میکنید رابطه شما تبدیل به رابطه ی والد کودک میشود و انها هم مانند یک کودک برخورد میکنند و خود را ناتوان و درمانده نشان میدهند.از گوشزد کردن کارهایی که انها از عهده اش برمی آیند کاملا پرهیز کنید.

 

اشتباه دوم:شما همیشه همسر خود را در اولویت قرار میدهید و این امر حتی سر میز شام هم هویدا است.هنگامی که بهترین قسمت غذا را به او میدهید و یا حتی قطعه های بزرگتر را درون بشقاب او میگذارید.کسانی که همسر خود را در رتبه ی نخست و خود را در رتبه ی دوم قرار میدهند مرتکب این اشتباه می شوند.شما میتوانید برگه ای درآورید و در آن رویاهایی را که در عشق به همسرتان از دست داده اید را بنویسید.یکی از اثرهای این کار این است که خود را بهتر میشناسید و از طرف دیگر هر لحظه به یک رنگ درنمی ایید و این را هم بدانید ک هرچه با خودتان صادق تر باشید به سوی کامل شدن گام برداشته اید.اگر مردی شما را دوست بدارد علاقه و خواسته های شما را زیرپا نمیگذارد و به شما در رسیدن به آنها کمک میکند.

 

اشتباه سوم: به طور حتم تماشای استعدادها و قدرت شریک زندگیتان ستودنی ست اما آیا فکر میکنید در صورت نبودن شما هیچ پیشرفتی میکرد؟زن هایی که تنها به استعداد بالقوه شوهرانشان توجه دارند نه تنها نسبت به خود احساسات خوبی ندارند بلکه اعتماد به نفس آنها بسیار پایین است.توجه بیش از اندازه به دیگران موجب میشود تا از کمبودهای زندگی خود غافل بمانید و در صورتی که مردان شما خلاف نقشه ها و برنامه های شما با شکست مواجه شوند آن را یک شکست برای خود به حساب می اورید و این درحالی ست که در وجود زنان خلاقیتی نهفته است که درهر مکانی اوضاع را به میل خود مرتب کنند و در صورتی که دست به اصلاح نزنند آن را برای خود یک وضعیت بد میدانند.

 

اشتباه چهارم:توانایی های خود را دست کم نگیرید وآن ها را مخفی نکنید و با کوچکترین اشتباه خود را چنان تحقیر نکنید که گویا اشتباه بزرگی مرتکب شده اید.هرگاه شوهرتان از شما تعریف میکند سعی نکنید نظر او را تغییر دهید چرا که باعث میشود واقعا به مرور زمان احساس او نسبت به شما تغییر کند.

با این کار حرارت و عشق و صمیمیتی که به طور طبیعی بین شما و او جریان دارد از بین میرود و با کوچک نشان دادن خود و استعدادهایتان از جذابیت خود کم کرده اید و آنها نسبت به شما بی میل میشوند.از آنجا که مردان یاد گرفته اند که با استعداد و جذاب باشند پس به دنبال زنانی میگردندکه با استعداد و جذاب باشند و دقیقا به همین دلیل است که میگوییم مردان زنان توانمند را ترجیح می دهند.

 

اشتباه پنجم:در هنگام روبه رو شدن با مردان از خود ضعف نشان ندهید.از راه هایی که در ایجاد یک رابطه ی سالم و صمیمی بین زن و شوهر کمک می کند این است که متوجه باشیم که ضعفی که ما در برابر مردان نشان میدهیم باعث قربانی کردن احترام شخصی او به ما و از بین بردن عزت نفسی میشود که داشته ایم.

برای این که جلوی این اشتباه خود را بگیرید هنگامی که مردان با شما بدرفتاری کردند آنها را تشویق نکنید.از عزت نفس خود محافظت کنید و بدانید که دربرابر مردان ضعف نشان ندادن به معنای سلطه جویی روی آنها نیست.بلکه به این معناس که به خودتان عشق می ورزید و به شخصیت خود احترام میگذارید.شما با این رفتار شوهرتان را ترغیب میکنید که او هم با شما چنین رفتاری داشته باشد.

اشتباه ششم:بدون شک در کودکی شماهم بسیار مورد توجه بوده اید وبا نازنازی بودن و آسیب پذیر بودن خود به چیزهایی که میخواسته اید همانند هرکودک دیگری رسیده اید.هنگامی که شوهرتان ازشما سوالی میپرسد شما درست جواب میدهید اما طبق عادت دیرینه خود را ساده لوح و یا چشم و گوش بسته نشان میدهید و این رفتار نادرست شما از طرفی حس خودبرتر بینی به مردان میدهد و از طرفی دیگر یک اعتماد به نفس کاذب به دست می آورد که فکر میکند همیشه از شما برتر است.

از دوران کودکی به ما یاد داده اند که درست نیست دخترها عصبانی شوند چون این کار برای آنها نادرست است و ماهم یاد گرفته ایم که به جای خشم و یا عصبانی شدن کارهایی را انجام دهیم که بیشتر رنگ زنانه داشته باشد.خود را فریب داده ایم که این رفتار ما دوست داشتنی است و گیج و سردرگم شدیم.

به گونه ای رفتار نکنید که گویا از خواسته های عطفی خود بی خبرید.هرگاه احساس سردرگم بودن کردید ازخودتان سوال کنید که آیا این گونه که با خودتان برخورد میکنید حق شماست و سزاوار این رفتار تحقیرانه اید؟

بعضی افراد عادت های کودکانه زیادی دارند و این عادات به قدری قدیمی هستند که رهایی از آنها اصلا کار ساده ای نخواهد بود.بدون تردید اگر به دلیل آن زنانگی قوی و قدرتمندی که درون شماست شما دوست داشتنی باشید و شما را دوست داشته باشند این احساس احساس خوبی خواهد بود و مطمعنا آن را به کودکانه رفتار کردن ترجیح خواهید داد.

امید است که بعد از اصلاح این اشتباهات به یک زن دوست داشتنی تر و قدرتمند که همیشه آن را آرزو میکردید تبدیل شوید.