گام های جذب افراد

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: ۰ | ژوئن 10th, 2019

گام اول :

گشاده رو باشید. باید قلب خود را مستقیماٌ در معرض دید شخص مقابلتان قرار دهید.قلبتان را با دست ها یا بازوهایتان نپوشانید یعنی دستانتان آزاد باشد  و اگر کت پوشیده اید ، قبل از ملاقات حتما دکمه های آن را باز کنید. بسیار مهم است که نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنید. وقتی با طرف مقابلتان احوالپرسی میکنید ، باید این حس مثبت را احساس کنید و از آن آگاه باشید.

گام دوم :

ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر در مورد ارتباط چشمی راحت نیستید ، روانشناسان کلینیک مشاوره و خدمات روانشناختی مهر ایران روشی را پیشنهاد میکند که به این کار عادت کنید. وقتی تلویزیون تماشا میکنید به رنگ چشم افراد بر روی صفحه دقت کنید و نام آن رنگ هارا در ذهن خود بگویید. روز بعد همین کار را با هرکسی که ملاقات می کنید انجام دهید. یادتان باشد حتما برای لحظاتی ، ارتباط چشمی را قطع کنید.مطالعات اخیر نشان می دهد که اکثر افراد ارتباط چشمی را که حدود ۳ ثانیه طول میکشد ترجیح می دهند و هیچکس ارتباط چشمی که بیشتر از ۹ ثانیه طول بکشد را دوست ندارد.

گام سوم :

لبخند بزنید. اولین نفری باشید که لبخند می زند.با لبخند زدن این پیام را می دهید که صادق و صمیمی هستید. تحقیقات نیز نشان می دهد که در موقعیت های شاد ، وقتی در ملاقات با کسی لبخند میزنید ، باعث میشود آن فرد شما را به خاطر بسپارد.اما توجه داشته باشید که اگر از این روش در هنگام مصاحبه شغلی استفاده می کنید ، پس از ملاقات و خوشامد گویی اولیه ، لبخند خود را محو کنید.محققان در یک مطالعه از دانشجویان خواستند نقش کسانی که مصاحبه شغلی انجام می دهند را بازی کنند.آنها دریافتند دانشجویانی که داوطلب موقعیت های شغلی همچون خبرنگار روزنامه ، مدیر و دستیار تحقیق بودند ، احتمال اینکه بتوانند لبخند به لب شغل فرضی خود را به دست بیاورند ، کمتر است.

گام چهارم :

سلام کنید.چه بگویید “سلام” یا “درود” یا هرنوع سلام علیک دیگری ، باید طوری نشان دهید که از آشنایی با آن فرد خوشحال هستید.سپس دستتان را دراز کنید و محکم دست دهید چون این کار تاثیر مثبت تری ایجاد می کند.وقتی طرف مقابلتان نامش را به شما می گوید ، سعی کنید چندین بار آن را تکرار کنید.

گام پنجم :

به جلو خم شوید.لازم نیست آنقدر به سمت طرف مقابلتان خم شوید که روی او بیفتید یک شیب نامحسوس و ملایم رو به جلو داشته باشید تا نشان دهید به صحبت های طرف مقابلتان علاقه مند هستید.

لازم به ذکر است این گام ها پیشینه دانستن شما برای جذب افراد است  و برای شناخت شخصیت افراد و  نتیجه بهتر   توصیه می شود از متخصصان مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مهر ایران کمک بگیرید

ارسال پاسخ